marți, 24 iunie 2014

Kebab de miel cu rodie


Pentru ca mielul imi place mult mai mult cand e gatit turceste, am inceput sa fac kebab acasa. De data asta am incercat o combinatie de miel cu rodie, pe care am gustat-o in Istanbul si mi s-a parut senzationala. La noi am mancat carnati cu sos de rodii, excelenti, la libanezul Chez Toni, dar asta e alta poveste.

Ingrediente:
1 kg pulpa de miel
2 cepe rosii
250 ml sos de rosii
3,4 linguri ulei de masline
2 linguri sumac
2 linguri pudra de usturoi
1 lingura pudra de ghimbir
1 rodie
sare
piper


Eu am lasat prima data carnea la marinat peste noapte, ca sa fiu sigura ca o sa fie moale. Amestecul l-am facut din sumac, usturoi, ulei de masline, ghimbir, sare. Am frecat carnea bine peste tot si am lasat-o in frigider, intr-un recipient acoperit. Sau se poate acoperi cu folie alimetara.
A doua zi, am taiat carnea in cuburi potrivit de mari si am pus-o intr-o tigaie impreuna cu ceapa tocata marunt si putin ulei de masline. Le-am lasat sa se inabuse bine, cat sa se maroneasca putin carnea, apoi am pus semintele de rodie, pasta de rosii, am condimentat cu sare si piper si am lasat totul sa fiarba pana cand sosul a scazut si carnea s-a fragezit. Am si completat cu apa pe perioada fierberii.


La servire am mai presarat cateva seminte de rodie si am pus si olingura de iaurt frecat cu un catel de usturoi, pentru ca mi se pare ca merge foarte bine. Daca aveti paine turceasca e chiar perfect, dar nu o sa va ramana nimic in farfurie nici fara.

Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu