luni, 21 mai 2012

Fisherman's pot


     Fisherman's pot sau brodetto dei pescatori cum este cunoscuta la italieni, este supa pescarului sarac, facuta din captura zilei. In Italia, mai precis in regiunea Emilia Romagna unde se spune ca s-a nascut reteta, pescarii Adriaticii foloseau pestele pe care nu reuseau sa-l vanda in piata. In principiu era vorba despre pestii prea mici ca dimensiuni sau considerati de calitate mai proasta. Supa era completata cu creveti sau midii si atunci cand existau pe masa, cu cartofi.
In Franta, varianta de servire este cu pasta de usturoi si crutoane.
In cazul farfuriei mele, am folosit ce pesti am gasit la hipermarket, adica caras, stavrid, carne de scoici si creveti.

Ingrediente:
1 kg de peste
o mana de carne de scoici
o mana de creveti
1 praz
1 ceapa mare
4 catei de usturoi
5 cartofi
1 chilli
125 ml vin alb
2 linguri pasta de tomate
1 lingura ulei de masline
2x 400g pulpa de rosii la conserva

Calim ceapa, usturoiul si prazul in ulei de masline, in jur de 10 minute, pana cand capata o culoare frumoasa si se inmoaie. Nu trebuie insa sa le lasam sa se maroneasca. Eu nu am gasit praz, asa ca am pus ceapa verde. Nu e asa grav:)


Punem pasta de tomate peste si amestecam bine, plus foile de dafin.


Turnam vinul si amestecam bine.


Asezam frumos si pestele taiat in bucati. Eu am lasat inclusiv capul si coada, special pentru husbandul constantean. Daca nu va plac, le aruncati. Si sa nu uitam de rosii


Presaram cimbru pe deasupra si daca vreti, niste chilli.


E cam patrunzatoare privirea pestelui din oala, trebuie sa recunosc, dar daca simtiti ca va strapunge, turnati niste apa peste, puneti capacul si uitati de el 20 de minute.
Cand expira timpul, punem si cartofii taiati cubulete si mai lasam supa 20, 30 de minute.


Cu 5, 10 minute inainte sa fie gata, punem si crevetii si scoicile, cu sau fara cochilie. Si cam asta e tot.

Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu