marți, 28 decembrie 2010

Varza dulce cu carne


Mancarea de varza dulce cu carne este printre preferatele mele. Imi aduc aminte ca atunci cand eram mica bunica mea, care este o bucatareasa fara cusur, facea mereu varza cu carne pentru mine si bunicu'. De fiecare data miroasea in toata casa atat de bine, ca iti ploua in gura. Si, inainte sa ne asezam la masa, bunica facea si o mamaliguta moale si calda, iar noi ne aratam adanca si profunda recunostinta nelasand nimic in farfurie:). Inca este cea mai buna varza cu carne pe care am mancat-o vreodata.
Cu astea fiind zise, intr-o zi am constatat ca aveam o varza frumoasa acasa si m-am gandit ca ar fi pacat sa nu ii tina companie in oala si niste coaste proaspete de porc.

Ingrediente:
1 varza alba mai mare
cca 700 kg coaste de porc sau carne de porc, mai slaba, taiata cuburi
250 afumatura, taiata cuburi
1 lingura de ulei de masline
1 ceapa, tocata marunt
1 ardei gras, tocat marunt (optional)
200 ml bulion sau 2 linguri pasta de tomate
2 ardei iuti
3,4 foi de dafin
1 lingura de cimbru
piper
sare

1. Incingeti uleiul de masline intr-o tigaie si caliti ceapa pana cand se inmoaie.
 

2. Adaugati carnea si lasati-o sa se maroneasca pe ambele parti, apoi turnati o cana de apa si lasati carnea sa se mai patrunda putin.  
3.  Intre timp, tocati varza fideluta, sarati-o si puneti-o deoparte intr-un castron.

4. Dupa ce carnea de porc a fost bine patrunsa, putem pune varza. Eu obisnuiesc sa o scurg de apa inainte, mai ales ca sarea o inmoaie si este usor de stors cu palmele. Adaugam si baconul, ardeiul gras taiat cubulete(eu nu am avut, dar e mai buna si cu ardei), bulionul(daca nu aveti, amestecati cateva linguri de pasta de tomate cu apa), piperul, cimbrul si cateva rondele de ardei iute. 

Punem apa cat sa acopere si o lasam la fiert la foc mic, pana cand varza se inmoaie si carnea este frageda si se desprinde de pe os. Eu mai adaug pe la jumatatea timpului de fierbere si o cana de bors, fiert separat si limpezit si cateva foi de dafin.
Este delicioasa! Pofta buna!








2 comentarii:

  1. manacarea mea prerata .
    Dana

    RăspundețiȘtergere
  2. pai normal ca si a ta, ca nu degeaba ne tundeau la fel pe toate, ne imbracau la fel si mergeam in parc de zici ca eram din "John&Kate plus8" :))
    nici nu ar trebui sa ma mir ca iti place varza cu carne:))

    RăspundețiȘtergere