vineri, 28 ianuarie 2011

Mazare cu carne, reteta nemteasca


   Aceasta este o mancare de mazare cu carne de porc pe care am gustat-o prima data in vacanta de anul trecut, in Austria. Este mai dulce la gust decat a noastra si mai lichida, pentru ca jumatate din cantitatea de mazare se face piure dupa fierbere. Cert este ca mi-a placut foarte mult si cum nu puteam sa car restaurantul sau bucatarul cu mine, mi-am facut provizii de la un hipermarket de-al lor. Adevarul este ca in haosul din portbagajul burdusit cu schiuri, clapari, geamantane si ce o mai fi fost pe acolo, conservele mele cu macarica de mazare erau tot ce lipsea. Ei si dupa ce s-au terminat si proviziile, m-am apucat sa caut reteta. Dupa cateva incercari esuate, plina de nervi ca nu reuseam sa nimeresc acel gust care imi ramasese mie intiparit pe papile, a iesit asta.

Ingrediente:
1 kg mazare
3 morcovi
5-6 cartofi
500 g carne de porc slaba
costita afumata
o ceapa
supa de vita
o lingura unt
piper




  Pentru inceput curatam cartofii si ii taiem cubulete, mai micute decat atunci cand vrem sa ii facem nature (eu i-am taiat mai mari decat trebuia, dar am sesizat abia la final). Curatam si morcovii, pe care ii taiem marunt, marunt. Mazarea trebuie sa fie cea care sa se simta si sa se vada, morcovii si cartofii trebuie sa se piarda prin ea. Puteti folosi si praz taiat marunt, pe langa morcovi si cartofi.
Calim ceapa tocata marunt intr-o lingura de unt.


Dupa ce devine sticloasa si usor aurie, adaugam morcovul.


Il lasam pana se inmoaie, apoi adaugam si carnea de porc. Eu folosesc de regula carne de porc pentru gulas pe care o gasiti gata taiata in bucatele.


O lasam sa se caleasca pe ambele parti si adaugam si costita.Turnam apoi supa de vita peste, doar cat sa acopere carnea. Punem mazarea si cartofii peste si mai completam cu supa, daca este nevoie, apoi lasam mancarica sa fiarba la foc mic.


Cand carnea si costita afumata sunt fierte, luam mancarica deoparte si scoatem cu polonicul sau cu lingura jumatate din cantitatea de mazare. O punem in blender

si mixam cateva minute pana obtinem un piure fin.

Il adaugam peste mancarica de mazare si amestecam. Trebuie sa obtinem o mancarica putin mai groasa decat o supa crema. Condimentam cu piper si putem servi. Este yummy!


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu