marți, 7 februarie 2012

Papanasi ardelenesti fierti



Prima data cand am mancat papanasi in varianta pe care o stia toata lumea (mai putin eu), adica prajiti, mi s-a cam sculat parul in cap. Pentru ca daca nu ii nimeresti facuti bine sunt extrem de uleiosi si grei.
Poate ca va intrebati cu ce sunt diferiti papanasii ardelenesti despre care o sa va scriu eu aici. Ei bine, in primul rand se fierb, nu se prajesc si in al doilea rand au ca ingredient principal branza de vaci. Obligatoriu proaspata. Sunt de fapt un fel de galuste fierte si date prin pesmet prajit in unt, presarate cu zahar si servite cu smantana. Se gasesc foarte greu chiar si in restaurantele din Ardeal.
Probabil vi se pare ciudata reteta asta de care va vorbesc eu, dar credeti-ma, o data ce ati mancat papanasi in varianta asta, nu o sa mai vreti altfel.

Ingrediente:
500 g branza vaci
6 linguri gris
3 oua
un varf de cutit de sare
pesmet
zahar
unt

Punem intr-un bol branza de vaci, grisul, ouale si sarea. Separat, punem o oala cu apa la fiert.


Amestecam pana cand toate ingredientele se incorporeaza bine si se formeaza un fel de aluat, potrivit de tare. Dar nu foarte, pentru ca altfel in urma fierberii o sa putem sparge geamuri cu papanasii:)).


Luam apoi din compozitie cate o lingura cu varf si formam in palmele presarate cu faina cate o galusca.


Putem incerca si forme diferite.


Cand apa fierbe, punem papanasii la fiert avand grija sa nu se lipeasca intre ei. Din momentul in care se ridica la suprafata, ii mai lasam sa fiarba inca 10 minute.


Intre timp punem o lingura de unt la topit intr-o tigaie non aderenta. Cand untul s-a topit, adaugam pesmetul


si amestecam pana cand se absoarbe tot untul si nu mai ramane pesmet uscat in tigaie. Punem zahar dupa gust.


Scoatem papanasii de la fiert si ii scurgem bine de apa, apoi ii punem in tigaia cu pesmet si ii "imbracam" pe ambele parti.


Ii mancam cu smantana si fructe sau dulceata.


Pofta buna!

4 comentarii:

  1. ce buni trebuie sa fie ... mmmmmmm
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord cu tine.Si eu mancasem numai din acestia fierti si ce buni sunt....

    RăspundețiȘtergere
  3. deliciosi :) i-am facut deja de mai multe ori...

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt foarte bunisi sunt asemănători cu găluște le de prune!

    RăspundețiȘtergere