luni, 14 februarie 2011

Alfajores



Alfajores sunt niste prajiturele de origine araba, care se bucura de mare popularitate in tarile din America Latina, in special in Argentina. Le puteti gasi acum in numeroase variante, dar cea mai populara este si probabil ca va si ramane, cea cu dulce de leche.
In postarea de astazi am incercat sa le fac dupa metoda Marthei Stewart, insa am vazut retete care traditional contin amidon din porumb. O sa testez si revin cu update.

Ingrediente:
400 g faina
250 g zahar
170 g unt
180 ml lapte
60 ml suc portocale
2 oua
2 lingurite praf de copt
1 lingurita vanilie
1 lingurita sare

Amestecam faina cu praful de copt si sarea si le dam deoparte.

Intr-un bol separat, amestecam cu mixerul untul si zaharul 1, 2 minute, pana cand obtinem o compozitie pufoasa.

Adaugam ouale, pe rand, amestecand cu mixerul de fiecare data

si alternand cu faina.


Incorporam apoi laptele si sucul de portocale si amestecam cu mixerul 1, 2 minute.


Din compozitia astfel obtinuta, luam cu ustensila pentru inghetata cateva scoop-uri (daca nu, putem folosi si o lingura obisnuita, avand insa grija ca de fiecare data sa fie cam aceeasi cantitate in lingura, pentru ca biscuitii sa aiba aceeasi forma ) si le punem pe o tava tapetata cu hatie pentru copt. Din cate am mai citit, o alta varianta este sa formam un baton din aluatul obtinut si sa taiem din el mai multe bucati, de forma biscuitilor.


Punem tava in cuptorul preincalzit la 170 de grade, pentru 10-14 minute, avand grija ca biscuitii sa nu devina maronii. Dupa ce se racesc, ii lipim intre ei cu un strat de dulce de leche.Reteta pentru dulce de leche o gasiti aici.


Si pentru ca au iesit foarte buni, am mai umplut o serie cu dulceata de visine (din borcanul cu care m-am carat tocmai din Germania; cine pleaca din tara si se intoarce cu borcane de dulceata??!??).
Pofta buna!

3 comentarii:

  1. miam-miam, sigur o sa incerc fursecurile astea cat de curand! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt foarte bune, dar reteta mea trebuie un pic imbunatatita. o sa fac cercetari si o sa revin cu modificarile de rigoare.
    In orice caz sunt delicioase. Sa imi spui cum ti-au iesit:)

    RăspundețiȘtergere
  3. doar in week-end mai am timp de prajitureli, din pacate, desi mi-e pofta de biscuitii astia de cand i-am vazut. :D si eu imi imbunatatesc retetele pe parcurs, asa ca nu-i bai. ;)

    RăspundețiȘtergere