miercuri, 2 februarie 2011

Tort cu crema dulce de leche




    Am vazut o poza cu tortul asta in revista Good Food din decembrie si de atunci ma gandesc la el. Am vrut sa-l fac de Craciun, dar in toata nebunia de atunci cu alergatul dupa cumparaturi n-am mai reusit sa ajung si la o bacanie arabeasca. Ar fi trebuit probabil sa ma clonez ca sa ajung si pana acolo. Mare greseala pentru ca numai la stratul de dulce de leche cremos, acoperit de frisca pufoasa si banane (deja inghit in sec) m-am gandit. Asa ca, am devastat rafturile cu lapte condensat din Germania cat sa-mi ajunga pana la pensie si duminica seara m-am apucat de tort. Este absolut delicios. Nu stiu daca exista ceva mai bun decat crema din dulce de leche pe care cred ca pot sfarsi prin a o manca cu orice.

Ingrediente:

Pentru blat:
165 g unt
165 g zahar brun
325 g faina
4 oua mari
4 linguri lapte
2 banane mari
1 plic praf de copt
1 lingurita scortisoara

Pentru crema:
450 g dulce de leche
300 ml smantana de frisca
50 g marshmallows
1 banana

Incepem cu blatul.

Punem intr-un castron untul si zaharul brun si amestecam pana cand obtinem o pasta cremoasa.

Separat, amestecam faina cu praful de copt si scortisoara.
Adaugam ouale, unul cate unul, in compozitia de unt,

impreuna cu cate o lingura din amestecul de faina si una din lapte

si amestecam pana la omogenizare.

Mixam apoi bananele pana cand obtinem un piure, pe care il adaugam in compozitia tortului.
Turnam compozitia astfel obtinuta intr-o forma de tort cu fund detasabil, unsa cu unt si tapetata cu faina

si dam totul la cuptor pentru 45-50 minute, la 190 de grade.

Pentru crema, incepem prin a bate smantana cu mixerul pana obtinem frisca.

O amestecam cu o banana taiata bucatele mici si cu bezelele gumate si o punem deoparte.

Scoatem blatul din cuptor, il lasam sa se raceasca putin, apoi indepartam marginea detasabila si il lasam sa se raceasca complet.
Il taiem apoi in doua sau trei straturi egale si incepem sa punem crema. Intindem intai un strat consistent de dulce de leche
apoi unul generos de crema de frisca.

Punem blatul deasupra, il acoperim cu un strat de dulce de leche, ornam cu marshmallows si e gata.






Pofta buna!

2 comentarii: