miercuri, 13 aprilie 2011

Tort de ciocolata si mousse de piersici


  Pe 30 martie a fost ziua sefei mele, Dana. Vazand tortul din imagine o sa spuneti probabil ca in loc sa-i fac tort sefei, mai bine ma plimbam prin mall. Nimic mai gresit, pentru ca Dana este cea mai misto persoana si evident sefa pe care ti-o poti dori. Si cel mai bun ghid pentru Amsterdam (mai ales daca iti cauti cu disperare cizme), Londra si ...hm...ar mai fi vreo cateva. Si face cele mai traznite si misto cadouri ever, ca de exemplu o lesa de carnati:))).  Cei care nu stiu despre cine si despre ce vorbesc, sa faca bine sa-si gaseasca o Dana:).

Ei, cum nu am stiut ce cadou sa-i mai luam, m-am gandit sa fac si eu ceva la care cred ca ma pricep, adica un tort. Am combinat o reteta de-a Nigellei, pe care am mai modificat-o pe ici, pe colo cu un mousse de piersici si a iesit asta. A se mentiona ca desi nu arata stralucit, m-am chinuit cu Liviu vreo 2 seri. Stiu, Dana ca ai mancat si mai bune, dar speram sa apreciezi efortul.

 
Ingrediente

Blat:
200 g faina
200 g zahar
180 g unt
150 ml smantana
40 g cacao
2 oua mari
2 lingurite esenta de vanilie
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat

Crema de cioco:
175 g ciocolata neagra
300 g zahar pudra
125 ml smantana
75 g unt
1 lingurita esenta de vanilie

Mousse de piersici:
un borcan de compot de piersici
150 ml din sucul de piersici
un plic de gelatina praf

Incepem prin a face balturile tortului. Amestecam intr-un castron smantana cu oaule, vanilia si cacaoa.


Separat, amestecam intr-un bol faina, zaharul, praful de copt si bicarbonatul.


Adaugam untul in compozitia de faina si amestecam cu mixerul pana cand obtinem o compozitie cremoasa.


Turnam apoi amestecul de cacao peste


si amestecam pana la omogenizare.

Turnam toata compozitia intr-o tava de tort cu baza detasabila, unsa in prealabil cu unt.

Punem tava in cuptor la 180 de grade, pentru 30-40 minute. Putem testa blatul cu o scobitoare ca sa vedem daca este copt. Cantitatea o sa ne ajunga pentru doua transe, adica 4 blaturi.

Intre timp pregatim crema de ciocolata. Amestecam in bain-marie untul si ciocolata pana cand se topesc.


Lasam amestecul de cioco sa se raceasca putin, apoi adaugam smantana si vanilia si amestecam bine.


Punem si zaharul pudra peste si amestecam din nou pana la omogenizare.


In cazul in care crema de ciocolata este prea subtire pentru a o intinde peste blat, mai adaugam putin zahar pudra, iar daca este prea batoasa, apa clocotita.
Pentru un gust desavarsit, i-am adaugat si niste fulgi de ciocolata. Trebuie sa amestecam usor dupa ce ii punem in crema, ca sa nu se zdrobeasca.


Pentru mousse-ul de piersici nu am mai apucat sa fac poza, dar asta pentru ca eram pe mare graba.
O sa va povestesc cum l-am facut si promit sa revin cu poze.

Luam piersicile din borcan si le facem piure in blender. Separat, dizolvam  pliculetul de gelatina in bain-marie, in 150 ml de suc de piersici din borcan, amestecand continuu. Este foarte important sa nu il aducem la fiebere. Il lasam apoi sa se raceasca si ulterior il adaugam peste piureul de piersici si amestecam.

Acum putem sa asamblam tortul. Taiem fiecare blat pe doua.


Acoperim baza cu crema de cioco.


Mai punem un blat peste crema si adaugam un strat considerabil de mousse de piersici. Este bine sa punem si marginea tavii in acest moment, pentru ca mousse-ul sa se intareasca frumos si sa nu se prelinga peste restul straturilor.


Continuam cu inca un blat si inca un strat de crema de cioco.
Ulterior l-am decorat cu martipan si cu o clacheta din martipan la care m-am chinuit ceva.

Sfat: Aveti grija sa taiati drept ultimul blat, pentru ca altfel martipanul se va aseza ca o pleasca, adica exact ca in poza mea:)


Important este ca a ajuns la destinatie.


De trei ori "Ura!" pentru Dana!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu