miercuri, 21 septembrie 2011

Limba cu sos de smantana


   Presupun ca vi se intampla si voua sa nu stiti ce sa mai faceti de mancare, sa incercati sa va amintiti ce ati mai uitat pe undeva prin camara si ar merge, ce nu ati mai gatit de multa vreme si de ce anume v-ar fi de fapt pofta. Groaznic cand se intampla asta. A nu se intelege gresit, pentru mine gatitul nu e un chin. Dar am momente cand tigaia goala se holbeaza ostentativ la mine si constat ca sunt in pana de idei. Ca solutie salvatoare ma decid sa iau loc pe canapeaua din sufragerie si privesc talamb in gol pana ma loveste insipiratia. De data asta, printr-un fir intortocheat al gandirii, am ajuns la paste carbonara, m-am gandit ca nu am chef sa invart la furculita pana mi se increteste (si mai rau) parul...am zis, ok, sa fie farfale atunci. Dar sosul e cam greu pentru seara, deci sa fie doar de smantana, daca e smantana sa fie si limba??!! ...si poate si niste mazare. Anyway, one thing leads to another...a iesit o chestie pe care nu am stiut exact cum sa o denumesc, asa ca i-am zis simplu limba cu sos de smantana. A fost test, dar a iesit yummmy!


Ingrediente:
5 limbi de porc
1 cutie mare de smantana
250 g bacon
1 lingura de faina
500 g farfale
350 g mazare
sare
piper


Punem limbile de porc intr-o oala cu apa in clocot si le fierbem in jur de o ora, pana cand carnea este frageda. Le curatam apoi de pielita de deasupra, in cazul in care nu le-am gasit gata curatate si le taiem feliute.


Prajim baconul in putin unt si adaugam apoi o lingura de faina. Trebuie sa amestecam bine imediat cum am pus faina ca sa nu se formeze cocoloase.


 Stingem cu smantana, pe care o adaugam treptat, amestecand de fiecare data. Data iese un sos prea gors, il mai subtiem cu putin lapte. Condimentam cu sare si piper, adaugam feliile de limba si lasam totul sa fiarba inca 8-10 minute.



Separat fierbem farfalele conform indicatiilor de pe ambalaj. Procedam la fel si cu mazarea. Cand sosul este gata, asezam pe o farfurie o mana de farfale, presaram mazare si apoi punem cateva linguri de limba cu sos pe deasupra.


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu