luni, 21 mai 2012

Friptura de porc in oala sub presiune



   Nu stiu daca exista ceva mai simplu decat gatitul la oala sub presiune. Este adevarat ca presupune un pic de atentie pana cand deprinzi procedura, dar daca ai invatat-o, oala asta nu ar trebui sa-ti lipseasca din bucatarie. Mancarea se face mult mai repede decat pe aragaz sau in cuptor, carnea ti se topeste in gura si unde mai pui ca nu murdaresti nu stiu cate vase ca sa o prepari.

In cazul de fata am facut o friptura dintr-o bucata mai mare de pulpa de porc, pe care am frecat-o bine cu putin ulei de masline, cimbru, boia dulce si niste amestec pentru carne de porc


 si am pus-o in oala cu apa pana la jumatatea marcajului de maxim.


Am inchis bine oala. Aici trebuie sa aveti mare grija la cateva detalii importante, ca sa nu riscati sa va explodeze ceva prin bucatarie. Puneti capacul si plasati manerul de inchidere perpendicular pe toartele oalei. Apoi inchideti. Oala se pune pe foc cu supapa de presiune ridicata si in momentul in care incep sa iasa aburi, supapa se blocheaza; adica se lasa pe orizontala. In acel moment reducem si flacara si lasam oala la foc mic cca. 1 ora.
Daca vreti sa faceti o supa, sunt suficiente 30 de minute si un pic mai multa apa, plus legume.
Sau puteti sa faceti carnea in mai multa apa, sa adaugati legume si sa pregatiti doua feluri de mancare: supa cu legume si carnea sa o mai puneti putin la cuptor si sa o mancati cu legume sote sau piure sau ce vreti.
Avantajul oalei sub presiune este ca iti ofera multiple posibilitati.

Dupa o ora am oprit focul, am ridicat supapa cu coada unei linguri si am lasat oala sa stea pe aragaz inca jumatate de ora ca sa scada presiunea din interior. Este foarte important sa nu deschideti capacul imediat cum ati oprit focul. Aburul din interior poate provoca arsuri serioase. La fel se poate intampla daca incercati sa ridicati supapa cu degetele. Cateva reguli simple pentru o mancare yummy.


Si cam asta este friptura de duminica asta.


Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu