luni, 27 decembrie 2010

Boeuf bourguignon




Despre boeuf bourguignon nu se poate spune decat ca este absolut delicios. Tot efortul depus o zi intreaga in bucatarie nu mai inseamna nimic in momentul in care bagi furculita in gura si constati ca este pur si simplu yummy. Eu una m-am trezit cuprinsa de frenezia gatitului intr-o zi de duminica in care nu prea aveam mare lucru de facut si am zis “boeuf bourguignon sa fie”.

Ingrediente:


1.5 kg carne de vita pentru tocana, taiata in bucatele de cca. 5 cm
170 g bacon
4,5 cepe
2 morcovi, taiati rondele mai groase
12 ciuperci
o capatana usturoi
500 ml vin rosu
cca 700 ml supa vita
1 lingura ulei masline
3 linguri pasta de tomate
2 linguri faina
3 foi de dafin


Garnitura:
mazare
cartofi
unt


Punem vinul la fiert intr-un vas pentru sos si il lasam la foc mic pana cand cantitatea din vas se reduce cu doua treimi. Pana se fierbe vinul, infasuram capatana de usturoi in folie de aluminiu, fara a lasa aerul sa patrunda si o punem pe o tava in cuptor pentru 30 minute.

Punem uleiul de masline intr-o tigaie si prajim usor baconul, nu mai mult de 2, 3 minute.Il scoatem apoi pe o farfurie, dupe ce l-am scurs bine de ulei si il punem deoparte.
Luam apoi bucatile de carne de vita si le tamponam usor cu un servet de hartie, pana cand raman uscate.
 Le condimentam cu sare si piper si le prajim, pe rand, pe ambele parti in grasimea lasata de bacon,
 pana cand capata o frumoasa culoare maronie .

Este foarte important sa punem bucatile de carne pe rand, oricat de obositor ar parea (eu am pus cate patru bucatele). In felul acesta nu le aglomeram in tigaie si carnea va capata culoarea potrivita.
Scoatem apoi carnea  pe o farfurie si o punem deoparte.

In aceeasi tigaie, in sucul lasat de carnea de vita, adaugam morcovul, ceapa si ciupercile si le sotam cca 5 minute.

Scoatem intre timp si usturoiul din cuptor si indepartam folia de aluminiu. Luam fiecare catel de usturoi in parte si impingem cu buricul degetului de jos in sus, pana cand iese continutul pastos.

Cand am terminat de sotat legumele, adaugam faina peste
 si amestecam pana cand devine pastoasa si se incorporeaza. Luam apoi legumele de pe foc, le acoperim cu un capac si le dam deoparte.

Punem intr-un cratita cu fundul mai larg carnea de vita, baconul, pasta de tomate, foile de dafin si pasta de usturoi si amestecam.

Adaugam vinul si supa de vita, cat sa le acopere si aducem la fierbere, lasand totul pe foc pentru aproximativ o ora.
Adaugam apoi legumele peste carne,

acoperim cu un capac si lasam totul sa fiarba la foc mic aproximativ 2 ore, pana cand carnea este frageda. Daca nu vrem ca mancarea sa ni se lipeasca de fundul cratieti si sa se aleaga praful de tot efortul nostru (ca in filmul “Julie&Julia) este bine ca la fiecare 15 minute sa amestecam cu o lingura de lemn in mancare, avand grija sa ajungem si la bucatile aflate pe fundul cratitei.

Servim cu mazare fiarta si sotata in unt si cu cartofi fierti. Eu nu am adaugat alte condimente la aceasta garnitura, pentru ca boeuf bourguignonul are arome foarte puternice si este sarat exact cat trebuie, asa ca mi s-a parut ca o garnitura cat mai simpla ar merge foarte bine.
Pofta buna!!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu