luni, 27 decembrie 2010

Cheesecake cu spuma de capsuni

    Si pentru ca frenezia mea de duminica sa fie completa, am facut si un delicios cheesecake cu baza de brownie si spuma de capsuni deasupra. E o reteta pe care am gasit-o intr-o zi pe internet, dar nu mai retin exact unde.

Ingrediente:

Pentru brownie:

200 g ciocolata neagra
200 g unt
250 g zahar
3 oua
110 g faina

Pentru cheesecake:

400 g crema de branza (eu am folosit Philadelphia)
150 g zahar
1 lingurita esenta vanilie
2 oua

Pentru toppingul de capsuni:

300 ml smantana dulce (eu am folosit lichida, dar nu s-a mai inchegat bine crema)
100 g zahar
150-200 g capsuni (daca nu gasiti proaspeti, se pot folosi si congelati)



Incepem cu baza de brownie

 pentru care topim ciocolata in bain-marie.



Punem untul si zaharul intr-un castron inalt si le amestecam cu mixerul pana cand zaharul se incorporeaza in unt.
Adaugam apoi ouale, pe rand, amestecand cu mixerul dupa fiecare ou pus in compozitie, pana cand suntem siguri ca toate ingredientele sunt omogenizate.

Turnam in ploaie faina, tot treptat si amestecand cu mixerul de fiecare data, pana cand se incorporeaza faina si compozitia devine pufoasa.

Adaugam treptat ciocolata topita si amestecam pana cand se omogenizeaza.

Compozitia se toarna apoi intr-o tava tapetata cu hartie speciala pentru copt, se niveleaza cu un cutit si se da deoparte.

Pentru cheesecake, punem intr-un vas crema de branza cu zaharul si esenta de vanilie si amestecam cu mixerul pana cand se omogenizeaza.


Adaugam ouale, pe rand, amestecand cu mixerul pana cand toate ingredientele sunt bine incorporate.


Crema astfel obtinuta se toarna peste blatul de brownie din tava,
se niveleaza cu un cutit si se lasa in cuptor, la 170 grade, pentru 30, 40 minute sau pana cand cheesecakul capata o nuanta aurie frumoasa.

Intre timp, facem toppingul de capsuni

pentru care amestecam smantana cu zaharul si capsunile, cu mixerul,

pana cand zaharul s-a topit si obtinem o crema pufoasa.Puteti folosi si zmeura sau fructe de padure, va iesi la fel de bun.

Spuma de capsuni astfel obtinuta se toarna peste cheesecake, pe care il lasam sa se raceasca la frigider.Daca puteti sa il lasati de pe o zi pe alta este cu atat mai bine, eu una nu am rezistat :)

Se decoreaza cu capsuni si frunze de menta.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu