sâmbătă, 6 octombrie 2012

Tajine de vita si couscous cu masline



Concediul de vara asta a inceput cu o escala de o zi in Doha, un oras destul de artificial si industrializat in care nu poti face mare lucru si unde poti incerca adevarata mancare traditionala doar daca vizitezi souk-ul, piata lor. Asta am facut si noi, din nefericire abia seara pentru ca am nimerit in timpul ramadanului:) Cert este ca am dat peste un restaurant care servea un tajine cu vita, lamai murate si masline, de te lingeai  pe degete. N-am gasit eu lamai murate la noi, dar am incercat o alta reteta si a iesit excelenta.


Ingrediente
Pentru tajine:
1 kg carne de vita, taiata cubulete
1 ceapa rosie mare
1 ceapa alba mare
1 lingurita piper negru
1 lingurita scortisoara
3 linguri ulei de masline
1/2 lingurita ghimbir pudra
50 g unt, taiat cubulete
o conserva de 420 g rosii taiate
500 ml apa
80 g migdale coapte, fara coaja

Pentru couscous:
couscous
supa de pui
30 g unt
o mana masline negre
o legatura patrunjel

Amestecam intr-un bol ceapa tocata, uleiul de masline, piperul, scortisoara si ghimbirul.


Dupa ce le-am amestecam bine, punem si carnea in bol si o tavalim prin marinata pana cand este acoperita peste tot.


Punem apoi carnea intr-o tigaie adanca si larga(asta daca nu avem vas special tajine), inpreuna cu untul, rosiile, apa si migdalele si aducem totul la fierbere.


Lasam totul sa fiarba acoperit, la foc mic, cca. 1 ora si jumatate si inca 30 de minute dupa, fara capac.

In timpul asta ne putem ocupa de couscous, care se face extrem de simplu. Turnam supa fierbinte peste couscous, adaugam si untul si lasam totul sa stea acoperit in jur de 10 minute. Couscousul ar trebui sa absoarba toata supa, sa se umfle si sa fie moale si yummy. Il amestecam poi cu patrunjelul tocat si cu maslinele si asta e tot. Il mancam cu tajine.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu