marți, 16 octombrie 2012

Gyros


Duminica au venit in vizita finii. Ma amuza tare sa le spun asa, pentru ca Elena imi e prietena de pe vremea facultatii cand imparteam sandwichurile si vopseam noaptea dupa servici peretii sarmanului om care imi inchiriase apartamentul. Old times, but good times. Ma rog, cert este ca la vremea aia nu mi-as fi imaginat ca o sa fim amandoua maritate, ca o sa-mi pupe mana la biserica:))sau ca o sa-mi apara cu borcane de zacusca de la Pitesti la usa pentru ca sunt "za nasa":)). Dar asa a facut mititica, iar eu le-am facut gyros.

Ingrediente
Pentru carne:
500 g carne de porc fara grasime
2 lingurite oregano
2 linguri paprika
2 linguri ulei de masline
4 catei de usturoi feliati subtire
sucul de la o lamaie
piper
sare

Pentru tzatziki:
400,500 g iaurt grecesc 
4 castraveti 
1 lingura ulei de masline
4 catei de usturoi
4,5 frunze de menta
sare

Pentru servit:
tortillas de malai
branza feta
ardei gras rosu/rosie
ceapa

Nu este deloc complicat sa faci gyros. E adevarat ca operatiunea se intinde pe mai multe ore, dar daca sunteti intr-o zi de weekend si afara e frig (cum am patit eu), puteti pune carnea la marinat intre un film si un pahar de vin si cand se instaleaza foamea sa va faceti gyrosul in ce combinatie va place.
Dupa cum spuneam, procesul incepe cu marinarea carnurilor. In mod normal gyrosul se face cu carne de miel, dar eu am luat de porc. Este bine sa alegeti o carne fara grasime pentru ca rezultatul nu va fi foarte yummy.
Pentru marinata amestecam intr-un bol uleiul de masline, sucul de lamaie, oregano, paprika si feliile de usturoi. Sare si piper dupa cum crede fiecare. Turnam compozitia peste carnea de porc, o masam bine si o lasam sa stea la frigider 2, 3 ore.
Cand o scoatem e bine sa o lasam sa stea cateva minute inainte sa o feliem. Feliile trebuie sa fie subtiri. Le punem apoi intr-o tigaie cu putin ulei de masline si le lasam sa se patrunda bine pe ambele parti.


La fel de usor este si cu tzatzikiul, pentru care punem intr-un bol iaurtul. Sa nu luati iaurt degresat, pentru ca nu mai are nici un farmec. E ca si cand iti comanzi dublu cheese si cola light:) Peste iaurt punem castravetii curatati si taiati in cubulete mici, cateii de usturoi, zdrobiti, uleiul de masline, menta si sare dupa gust. Amestecam cu o lingura si e gata.


Acum mai trebuie doar sa incalzim putin foile de tortilla intr-o tigaie, pe ambele parti si putem sa trecem la fapte!
Ungem tortilla cu o lingura buna de tzatziki, punem carne peste, cateva cubulete de branza feta, niste feliute de ardei, ceapa daca vrem, o infasuram si ..


 pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu